tirsdag den 8. marts 2011

Januar og februar sokker


Januar sokker


Min bror kom og spurgte om jeg ville strikke ham et par sokker til han gummistøvler og selvfølgelig ville jeg det.

Jeg havde ikke lige tænkt på at han bruger en str. 46 da jeg sagde ja.



Opskrift: Alm sokker med timeglashæl
Garn: Fortissima socka 75% superwash, 25 polyamid
Pinde: 3 mm
Forbrug: 80g

Opsparing: 20,00

Februar sokker

Strikket til Lisette ( Min dejlige datter som kun vil have sokker strikket)

Garn: Regia 75% superwash & 25% polyamid
Pinde: 3 mm
Forbrug: 60g

Opsparing: 20,00












Her er starten på marts måneds sokker
burde måske have gemt det røde garn til december, dog elsker jeg rød og dette par er til mig






  • Jeg har lavet regler igen i år.
    Har bare ikke fået skrevet om dem her på bloggen.

    Jeg skal strikke et par sokker om måneden i 2011 (som i ser)
  • Mit garn lager skal stadig blive mindre :)
  • Da jeg ved dette er svært har jeg "hugget" Merete's ide med at spare op.
  • (Har spurgt Merete pænt om jeg måtte og hun sagde heldigvis ja da jeg syntes det er en rigtig god ide hun der har fået)
  • Det vil sige at for hver påbegyndt 50 g jeg strikker må jeg komme 10 kr i min sparegris så jeg kan forkæle mig selv en gang i mellem og så stadig få nedbragt mit store garnlager

2 kommentarer:

Merete sagde ...

Sikke mange strømper du skal strikke. De er godt nok skønne dem du allerede har strikket.
Opsparingen virker rigtig godt for mig.

Pia sagde ...

De er da blevet rigtig fine dem til Lisette :-) Knus